Kemoterapi Yan etkiler ve Yaşadığım tecrübelerim Faydalı Bilgiler

14 Temmuz 2014 Pazartesi

Merhaba ; oncelikle herkese iyi haftalar dılıyorum yeni hafta herkese güzellikler getirsin inşaAllah

Bu yazımda sızlere kemoterapi sürecinde neler yaşadığımı anlataağım aslında bir nevi yeni başlayacak ya da gören arkadaşlara tecrübelerimi paylaşmak olacak bir nevi faydalı olabileceğini hem de gelecekte bu yazıyı okudugumda vay be diyebileceğim bir yazım olsun istiyorum asıl amacım faydalı olabilmek elbette umarım hasta olmaz ve ihtiyaç duymazsınız

Gelelim yaşadığım süreçlere bu donemde yalnız kalabilirsiniz veya aşırı destek görebilirsiniz yada hiç ummadığınız insanlardan destek görüp hiç ummadığınız insanların sırt dönmelerine şaşırıp kalabilirsiniz ama sizi yıldırmasın aksine bu sizi güçlendirecektir muhakkak birisi yanınızda olacaktır tek olsanız ne olacak sadece biraz daha zorlu olacak ama sonuçta geçecek hepsi siz güçlü oldukça onlar kuduracak :)

ikinci önerim üzüldüğünüzde müzik açıp dans etmeniz yada sevdiğiniz bir hobinizle uğraşmanızdır.
Fakat bu soylediğim iyi oldugunuz zamanlarda olabilecektir bazı zamanlar yataktan kalkamayacak haliniz olmayacak öyle zamanlarda da eğer kafa alıyorsa cep telefonunuzdan internete girebilir yada bulmaca çözebilir daha ufak uğraşlarla uğraşabilirsiniz.Cep telefonunuzu genellikle yatarken kendinizden uzakta takın şarja ve uzakda tutun.

Asla korkmayın kemoterapi zorlu bir süreç ama her şeyi doktorunuza anlatın sızde görülen değişimleri yan etkileri söyleyin eğer çok fazla ise örneğin isaliniz çok fazla ise ilaç verecektir.Hastaneniz yakınsa gidin ve ilacınızı yazsın bulantı içinde hap verecektir.
Örnek vermem gerekirse benim ilk üç seansta direncim iyi olduğu için hiç etkilemedi beni ama 4. de 15 gün hiç durmayan ve beni gerçekten tüketen isallerim oldu ardına tabi diğer 5. seans geldi ve yine verdiler ilaçları ve bu beni daha çok çöktürdü ve bu sefer isal artı kusma başladı sonuç acillere taşındım vücudumda sıvı kalmadı tabiki devletimin konforlu hastanelerinde başıma gelenleri hiç anlatmayacağım onları başka yazımda inşaAllah :)

dayanmaya çalışın ağrılara isallere bu seansda aldıktan sonra
ellerimi suya deydirdiğim an tırnak diplerime kadar acıdı elektriklenme oldu mesela buna da formul buldum ben suya direkt tutmayın bir elinizle örneğin sağ elinizle sol elinize dökün sağ elinize hemen suyu alın ve sol elinize aktarın uzun sürsede elektriklenme ve ağrı yapmayacaktır yada bunu azaltacaktır. ve asla yüzünüze suyu çarparak yıkamayın denendi gözlerimın tüm damarları çekildi :)))

tabiri caizse gözlerim yerinden fırladı desem yeridir.yüzünüze çarpmadan yıkayın yüzünüzü gene elleriniz gibi yavaş yavaş olacak

mide bulantısı hapını kullanın sabah aç karınla verilen mide hapını muhakkak alın ve her makyaj malzemesi yada kremi kullanmayın parmağınıza deneyin dokunmuyorsa sürün zira bu donemde bazı maddelere karşı duyarlı ve alerjik olacaksınız.

mide bulantısı için birşey üretemedim sadece yudum yudum limonata yapıp içiyorum limonata ve benzeri meyve suları ve bütün dışardan alınan hiçbir gıdayı tüketmiyorum herşeyi kendim evde yapıyorum
ek bir bilgi tatlı kanserli hücreyi besler asla şeker olmayaak hayatınızda olsa bile bir ayda bir bence nefsinize köreltmek adına annenizin yaptığı çok hafif bir tatlının ucundan iki çatal alabilirsiniz.yada kavun yada karpuzla bu açığı abartmadan kapatabilirsiniz.Dışardaki herşey sağlıksız hiçbirine güvenemezsiniz ve yememenizi tavsiye ederim.

Allah nasip eder bu hastalığı yenersem tavsiyelerimin işe yaradığını kesin olarak kanıtlamış olacağım ama şuanda farazi kendi uyguladıklarımı yazıyorum tabiki hastalığın iyileşme dönemi ve süreci kişiden kişiyede değişebilir evreside önemli yani ben yaşadıklarım ve tecrübelerimden biraz aktarmak istedim sizlere.

Diğer yaşadığım bir sıkıntı maske konusu sıkıcı olabilir ama eneksiyona karşı sizi en iyi koruyan şey maske kesinlikle kullanmalısınız .Hamdolsun enfeksiyon kapmadım inş da kapmam bu direnç düşüklüğüne ve kilo kaybıma rağmen maskenin işe yaradığını düşünüyorum .

parfümden ve parfüm sıkanlardan uzak durun özellikle misafir gelirse 4 5 kişi kendi odanızdan çıkmayın bence yada maske takın muhakkak.Fazla kalabalıkda durmak sizin faydanıza değil zararınıza olacaktır.

VE en onemli tavsiyem etkiler üzerinizde cokken onu ne kadar çabuk vücuttan atarsanız o kadar iyi oluyor bu nedenle içebildiğiniz kadar su bana doktorum günde 5 litre su dedi mesela ben bazen 5 i bile geçiyorum geçmek zorundayım 4. seansda ben 2.5 üçüyordum etkiler on beş gün sürdü bu sefer bakın size yazabiliyorum hamdolsun Allahıma önce Allahın bana verdiği bir lütuf sonrada benim savaşmam ve inadım 5 litre su içip attım üzerimden iki de serum yedim misssss :) :) bol bol su içmeyi ihmal etmeyin isaliniz varsa.
başka türlü geçmiyor zira.



0 yorum:

Yorum Gönder

Blog contents © Anlatacak çok şey var istanbul 2010. Blogger Theme by Nymphont.